Lady Gaga's artRave: The ARTPOP Ball Tour Live from Paris


 


Jedním slovem - oněmění. Dvěma - oněmění a slzy. 


O streamování posledního artRAVE jsem věděla s dostatečným předstihem, teď ještě aby to vyšlo časově a já to tak mohla vidět. Když onen osudný den nadešel, napadla mě myšlenka, že sepíšu report. I když jsem to ale nebrala v potaz, během sledování koncertu mě jakýsi hlas v hlavě nutil víc a víc nad vším popřemýšlet a myšlenka na report byla zpátky. Nicméně...



Samotný den zrovna nezačal nejlíp. Měla jsem spoustu povinností a ráno byla doma atmosféra jak v papiňáku. Z postele mě dostala zpráva, že bych si mohla pohnout a když se v sedm ráno nudim, mohla bych dojet do centra. A tak proč ne. Když jsem byla už téměř na odchodu, strhla se doma hádka a já tak byla ráda, že jsem vypadla pryč. Dopoledne bylo ale už fajn, zas spousta srandy všude kolem a příběhů, který by si člověk nevymyslel.
Teprve cestou z města domu jsem si zas uvědomila, že za pár hodin už to vypukne. Ještě si obstarat pár věcí a večer mohl začít. Mezitím se na mě ze všech internetových stran sypala Gaga, což mě dostávalo do artrejovský pohody a těšila jsem se čim dál víc. 
Zhruba hoďku a půl před začátkem streamu jsem se se všemi rozloučila s tím, že musim ještě něco pořešit a pak mi dávaj Gagu, takže pro dnešek se házim off. Ale to bych se nesměla bavit s Honzou, kterej na mě naléhal, ať jsem aspoň během koncertu na Whats Appu, i přes všechny moje nene a jak nechci být nikým a ničím rušena. Ne, kámo, víš, že Tě mám ráda stejně tak, jako já vim, že si to teď čteš. 
Stream měl začít v 19:45 CET a taky, že začal. Byla jsem neskonale šťastná, že mi to na mym kompu šlo. Samozřejmě jsem koukala s iPhonem po ruce a s Honzou začínala konverzovat o tom, jak je Breedlove příšernej (ještě horší, než v Praze). Ne no, prostě ne, nemám ho ráda, i když ty jeho songy mi potom zněly v hlavě, ale tak to bylo ze zvyku. Co mě překvapilo a opravdu jsem to nečekala, jak dělali prostřihy na Gagínu v maskérně atd. To mě dostalo. Nechala jsem se tím unést a musela telefonem postnout fotku na Fb a Instagram s tim, že potřetí artRAVE už nedám a milion ubrečenejch emotikonů a milion srdíček. Nejlepší byl asi ten okamžik, kdy se Gaga protahovala a Asia se plazila kolem ní (Asia je její pes; fr. buldoček). Po příchodu Lady Starlight jsem jako vždy ožila. Je zkrátka neskutečná. 

Než se na scéně objevila samotná Gaga, mohli jsme ještě vidět tzv. živé portréty, které pouštěli na projekci před odstartováním koncertu. Po pár minutách doprovodné hudby se rozezněl Gaguščin hlas:
"The next day another turn came and so it continued always the same,
coitus, Christ, curses, ejaculation, always the same
.
pořád a stále opakující se dokola. Mezitím ještě párkrát zaznělo:
"One of the old women tied the daily victim into the machine,
He then was informed and went into the boudoir,
masturbating a bit in front of her vagina,
swearing, cursing and began to fuck right out.
Screams of lust and from the moment of ejaculation,
began to roar like a bull.
He walked out not even looking at the woman
and repeated this three to four times in the same day with the same."
Musim říct, že po pár minutách jsem to už přestala vnímat, ale (i když moje anglina neni ještě tak dobrá, abych celému textu rozuměla ihned, jelikož to řikala opravdu rychle) zamilovala jsem si to. I tak mě dál zajímá, proč použila zrovna tenhle text...
Netrvalo dlouho a zhasla světla. V ten moment jsem psala Honzovi, že je to tu a já se ozvu za chvilku, jelikož si chci Intro užít. Když jsem byla na koncertě v Praze a následně ve Vídni, vždy jsem řikala, že Intro a především úvodní song obrečim, jenže když se objevila okřídlená Gaga, neměla jsem slov a jen zírala. Tentokrát ne. Tentokrát mě to u toho monitoru vzalo natolik, že mi řasenka stekla snad až za kalhotky. Když se Gaga konečně objevila, došlo mi, že je to poslední koncert, že už žádná možnost tuhle mega show vidět live nenastane, že jí totálně zbožňuju (Gagu), že tam chci prostě bejt, že život je děsně nefér (?!), že mě artRAVE posunul dál, aniž bych si to v uplynulých týdnech uvědomila, že musim vypadat jak totální zoufalec, kterej brečí doma u obrazovky a mnohem víc dalších 'že'. Honza s údivem psal, že mě nechápe, jak můžu brečet, ale to jsem prostě já. Jo, někdo si řekne, jaká jsem zarytá psychózní fanatička a já zas řikám, že je mi to uplně jedno, někdy holt nastanou situace, kde emoce neudržíte a já tenhle stav mám u koncertu no, tak jestli to někomu udělá radost, jsem fanatička, lol.

Ale teď vážně. Intro mě tedy totálně zbouralo jak už dlouho nic, navíc zvuk byl špičkovej, to se jim teda povedlo. Pokud jste totiž měli to štěstí v půl desátý večer Vaše bassy ohulit, popřípadě měli kvalitní sluchátka, museli jste si aspoň vzdáleně připadat, jak kdyby jste byli přímo na place. Užívala jsem si atmosféru a komentovala děj na WA.  
Nebudu tu standardně rozebíral song po songu, snad jen pár výňatků ze zpráv typu: 
jsxkksnsnskskd - kurva to je nářez - - ona mě zabíjí - je jeblá a to mě na ní tak bere - 
artpop je odpověď na všechno - tohle máti nepustim
a takto se nesly naše zprávy dál. 
Jak už jsem na začátku psala, že ten den pro mě nezačal nejlíp, u proslovu, jak je svět strašně negativní a lidi jsou na sebe zbytečně zlí, jsem měla opět slzy v očích. Ale u koncertu jsem se samozřejmě i dost bavila a to především tehdy, když Gaga udělala nějakej xicht, nějakej skřek, nebo řekla něco, co Vás zkrátka odbouralo. Nevyjímaje ještě toho, jak do sebe nakropila Heinekena
Konečně jsem zřetelně slyšela, že mezi Ratchet a Bad romance opravdu řiká 'her HIT'. Bravo. 
Závěrečná Gypsy? Wow! To, jak jí tam začli fans zpívat Radio Gaga mě upřímně vzalo (jo, zase). Navíc tenhle song jsem neslyšela už léta, abych se přiznala, a když jsem dopoledne byla ve městě, z ničeho nic začal v jedné kavárně hrát. A potom koukáte na poslední koncert dané éry a ten song opět zazní. 
Takže za mě WOW!

A teď to nejlepší. Nesmírnou radost mi udělal kámoš, který je oddaným fanouškem Madonny, i přesto mi napsal, že koukal a byla to naprostá bomba!
KÁMOŠ: bylo to Luxusnííííí!!! .. jestli bude nějaké next time, tak ji chci vidět
: no, takhle jsem si už dlouho nepobrečela
K: musím říct, že si už nejsem tak jistý, jestli ji Madonna trumfne .. já měl taky slzy v očích, jako se musím přiznat
J: myslim, že ne .. tohle byla prostě pařba .. to netrumfne nikdo .. ona to posunula o hranici dál
K: konečně se jí to povedlo, posunout ta vystoupení na jiný level
J: tvl, tohle je tak krásný číst od někoho, kdo žije pro Madonnu
K: mě dostal ten konec .. a Swine, na CD se mi vůbec nelíbí, ale tady jsem normálně skákal po pokoji
J: tyo Ty mě uplně dojímáš tim, co píšeš, mám radost
K: jako já jsem tohle nečekal, já viděl nějaký videa na youtube, fotky a četl, že je to propadák, že na ni nikdo nechodí, přitom jako já bych si to dokázal užít


Je mi jasný, že né každýmu se to líbí, ale taky je mi jasný, že né každej přizná, že se mu to líbí. Co jsem tak viděla na netu reakce, byly dost kladný a i když nějaká ta reakce obsahovala větu typu 'čekal/a jsem to horší', pořád je tam ten hlavní bod a to ten, že se to líbilo a já mám z toho opravdu radost.

A co se mě týče? Dnes je 25. listopadu a co může být za lepší dárek k jmeninám než ten, že můžete koukat na artRAVE dokola a dokola a dokola a ...



 

THANK YOU GAGA FOR THE ARTRAVE 

Žádné komentáře:

Okomentovat